torsdag 11 maj 2017

Rolig souvenir






Som ni kanske minns tillbringade jag för en tid sedan några fina och kylslagna dagar i österrikiska Salzburg. En del resenärer tycker nog att souvenirer är lite fåniga, men jag köper gärna roliga saker med mig hem. 

Denna gång blev det Mozartkugeln (självklart!), en bok, bergssalt och så dessa roliga Edelweissfrön. Allt jag egentligen vet om den blomman är vad kapten von Trapp lärt mig samt att min lilla söta shettisfröken är uppkallad efter den. Så nu när fröna grott så bra blir det till att googla lite så att jag kan ta hand om dem 
på bästa sett.   

I bakgrunden syns mitt fuskmyrtenträd och en Kristi törnekrona som jag fått som pyttelitet skott. Undrar om ni alla är lika förtjusta i era krukväxter som jag är i mina...    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar